ΣΧΟΛΗ ΜΟΡΙΑΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΥΠΡΟΥ, Η εξέλιξη του Επιστήμονα

Έπειτα από την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών μου σπουδών στη Μοριακή Γενετική στο Imperial College London, ακολούθησαν οι διδακτορικές μου σπουδές στην Ιατρική Γενετική, στη Σχολή Μοριακής Ιατρικής Κύπρου (ΣΜΙΚ) του Ινστιτούτου Νευρολογίας και Γενετικής Κύπρου (ΙΝΓΚ). Η διδακτορική μου διατριβή εκπονήθηκε στο εργαστήριο Νευροεπιστημών του ΙΝΓΚ υπό την επίβλεψη του καθηγητή Κλεόπα Κλεόπα, Διευθυντή του Τμήματος και επικεφαλής της έρευνας. Θέμα της διατριβής ήταν η εύρεση μεταλλαγμένων μορφών της κοννεξίνης 32 που αλληλεπιδρούν με τη φυσιολογική πρωτεΐνη και δύνανται να επηρεάσουν την έκβαση της γονιδιακής θεραπείας σε ασθενείς με τη Χ-φυλοσύνδετη μορφή της νευρομυϊκής ασθένειας Charcot-Marie-Tooth (CMT). Το εργαστήριο Νευροεπιστημών του ΙΝΓΚ έχοντας εστιάσει στην κατανόηση των μηχανισμών που προκαλούν την ασθένεια αλλά και στη μελέτη στρατηγικών αντιμετώπισης της νόσου για περισσότερο από 15 χρόνια, καθίσταται ως ένα από τα πρωτοπόρα εργαστήρια στον κόσμο όσον αφορά στην ανάπτυξη γονιδιακών θεραπειών για τη CMT.

Ακολούθως μετά την αποφοίτησή μου από τη ΣΜΙΚ, επέλεξα να συνεχίσω τη μεταδιδακτορική μου πορεία στο εξωτερικό, στο πεδίο της ανοσοθεραπείας του καρκίνου. Έγινα μέλος του Τμήματος Ανοσολογίας στο University College London, όπου η έρευνα μου επικεντρώθηκε στην ανάπτυξη γενετικών στρατηγικών ώστε να βελτιστοποιηθεί η έκφραση αλλά και η λειτουργικότητα των υποδοχέων στα θεραπευτικά Τ-λεμφοκύτταρα, κατά την αναγνώριση καρκινικών αντιγόνων. Τα ευρήματα της εν λόγω έρευνας αναμένεται να συμβάλουν ουσιαστικά στη συλλογική προσπάθεια της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας που αποσκοπεί στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της σύγχρονης μάστιγας του καρκίνου.

Μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, επέστρεψα στο ΙΝΓΚ έπειτα από εξασφάλιση ερευνητικού κονδυλίου από τον Δρ Πέτρο Πέτρου του Τμήματος Βιοχημικής Γενετικής, με επικεφαλής την Καθ. Ανθή Δρουσιώτου. Η μελέτη που εκπονείται στα πλαίσια του συγκεκριμένου προγράμματος συγκεντρώνει σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον και αφορά στη μελέτη της πρωτεΐνης Stbd1 η οποία συνδέει συγκεκριμένες κυτταρικές διεργασίες όπως είναι ο μεταβολισμός του γλυκογόνου και η διαταραχή του ενδοπλασματικού δικτύου, με παθολογίες που χαρακτηρίζουν την παχυσαρκία και τον διαβήτη. Επί του παρόντος, ο ρόλος της εν λόγω πρωτεΐνης στον μεταβολισμό του γλυκογόνου δεν έχει μελετηθεί εκτενώς και ως εκ τούτου, τα ευρήματα της έρευνας αναμένεται να συμβάλουν στην περαιτέρω κατανόηση των μηχανισμών που οδηγούν σε σοβαρές παθολογίες με ανησυχητικά αυξητική τάση, όπως η ανθεκτικότητα στην ινσουλίνη και η διαταραγμένη ανοχή στη γλυκόζη.

Με γνώμονα την δική μου εμπειρία, το εξαιρετικό επιστημονικό περιβάλλον του ΙΝΓΚ αλλά και η άριστη επαγγελματική κατάρτιση που δίδεται στους φοιτητές της ΣΜΙΚ κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, οπλίζουν τους νέους ερευνητές με εφόδια για μια λαμπρή σταδιοδρομία στον συνεχώς εξελισσόμενο χώρο της επιστημονικής έρευνας.

Άρθρο