ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, Ταπεινότητα απέναντι στη γνώση

Ξεκίνησα την ακαδημαϊκή μου σταδιοδρομία με την εισαγωγή στο Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, γεγονός που αποτελούσε για μένα έναν στόχο που προέκυψε στα εφηβικά μου χρόνια. Επιπλέον, αποτέλεσε μέρος μιας διαδικασίας ενδοψυχικής αυτοανακάλυψης και ένα μέσο για να κατανοήσω περισσότερο την κοινωνία και τις δυναμικές της, καθώς και τους ανθρώπους γύρω μου. Kατά την περίοδο της φοίτησής μου στη Θεσσαλονίκη και μέσω των διαφόρων μαθημάτων με θέμα το νευρικό σύστημα εν γένει, αλλά και συγκεκριμένα την νευρωνική ανάπτυξη και τις νευροεκφυλιστικές διαταραχές ειδικότερα, άρχισε να σχηματοποιείται το ενδιαφέρον μου για τον –μάλλον- αποκλίνων κλάδο της Νευροεπιστήμης, σε σχέση με την πλειοψηφία των φοιτητών Ψυχολογίας, οι οποίοι συνηθέστερα επιλέγουν το κλινικό έργο και την ψυχοθεραπεία. 

Αυτό το διάστημα παρακολουθώ το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Νευροεπιστήμης στο Ινστιτούτο Νευρολογίας & Γενετικής Κύπρου και βρίσκομαι στον δεύτερο και τελευταίο χρόνο φοίτησής μου, οπότε έχω πλέον σχεδόν ολοκληρώσει τον κύκλο μαθημάτων του προγράμματος και για το επόμενο διάστημα θα επικεντρωθώ στη σύνθεση της διπλωματικής μου εργασίας με αντικείμενο την μελέτη της σχέσης της αντίστασης στην ινσουλίνη και της νόσου Alzheimer, υπό την καθοδήγηση της Δρ. Έλενας Παναγιώτου-Worth. Δεν κρύβω ότι ανυπομονώ να βιώσω αυτή τη νέα εμπειρία έρευνας και έχω ανοιχτές κεραίες για τις καινούριες ευκαιρίες για μάθηση που αναμφίβολα θα παρουσιαστούν κατά την διάρκεια της διαδρομής αυτής.

Μετά το πέρας των σπουδών μου, θα ήθελα να συνδράμω στην έρευνα της Νευροεπιστήμης και συγκεκριμένα στη μελέτη της νόσου Alzheimer αλλά και άλλων, προς το παρόν, ανίατων ασθενειών του νευρικού συστήματος όπως η νοσος Parkinson, η Πολλαπλή Σκλήρυνση, η χορεία Huntington κ.λπ., είτε στην Κυπρο είτε στο εξωτερικό. 
Είναι πολλά τα διδάγματα από το μέχρι στιγμής πέρασμά μου από το ΙΝΓΚ, αλλά αν θα ξεχώριζα κάτι, αυτό είναι η ομοιογένεια των διδασκόντων και των υπόλοιπων συντελεστών του οργανισμού να βοηθήσουν τον φοιτητή να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που συνοδεύουν οτιδήποτε απαιτεί  εκμάθηση νέας γνώσης. Οι εντατικοί ρυθμοί που χαρακτηρίζουν το  πρόγραμμα σπουδών μου, που ενίοτε μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα την κούραση, κάνουν ακόμα πιο σημαντικό τον ρόλο του καθηγητή ως φορέα έμπνευσης για τους φοιτητές προς την ανακάλυψη των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων τους μέσα στο ανεξάντλητο φάσμα αντικειμένων που έχει να επιδείξει η Βιοϊατρική Επιστήμη και θεωρώ ότι το παραπάνω εισέπραξα στον μέγιστο βαθμό.

Αν και έχω σύντομη βιωματική εμπειρία, κάποια πράγματα που θα μπορούσα να πω στους νέους φοιτητές του Ινστιτούτου είναι: να είναι ταπεινοί απέναντι στην γνώση που διαθέτουν ήδη αλλά και αυτή που δεν έχουν αποκτήσει ακόμα, διότι είναι απεριόριστη και συνεχώς μεταβάλλεται. Επίσης, να είναι πιστοί στο πλάνο μελέτης και να διατηρούν καλό προς τον εαυτό τρόπο ζωής, καθώς η σωστή διαχείριση χρόνου βοηθά και στην επίτευξη καλύτερων επιδόσεων αλλά έχει και τεράστιο αντίκτυπο στο πόσο καλύτερα θα νιώθουν με τον εαυτό τους, ειδικά αν πετυχαίνουν στα απλά και καθημερινά ζητήματα. Τέλος, να μην διστάζουν να κάνουν ερωτήσεις αφού πάντα θα υπάρχει κάποιος πρόθυμος να τους διευκολύνει.

 

Βασίλειος Κοντοτάσιος
Φοιτητής προγράμματος  MSc Νευροεπιστήμης

Related Articles
winner